מרכז טיפולים מתקדם להחלקות שיער והבראת השיער 03-5279777
טיפוח ובריאות השיער
 
באדיבות :דליה אור
 
לשיער תפקיד מרכזי במראה הכללי והוא יכול להשפיע על האופן בו אתם מרגישים עם עצמכם וכלפי הסביבה. לגיל יש השפעות ברורות על השיער. שיער אפור הוא תוצאה של אובדן פגימנטציה והוא תוצאה של תהליך טבעי לחלוטין.
 
אובדן שיער:
 
הגורם המכריע ביותר בקביעת קצב אובדן השיער הוא הגנים והפעילות ההורמונלית שלנו. יחד הם יוצרים את מה שמכונה אובדן שיער אנדרוגני. אובדן שיער זה מקבל שתי צורות: דפוס התקרחות נקבי – דלדול שיער כללי ואיבוד שיער מתון לאור קו השיער.
ודפוס התקרחות זכרי – קו שיער נסוג בהדרגה ואובדן שיער מתון עד מהיר.
 
הורמון האנדרוגן נמצא בשיא ריכוזו בתקופת ההתבגרות ומיד עם סיומה מתחיל תהליך אובדן השיער. עד גיל 40 שני שליש מהגברים הלבנים נמצאים בשלב נראה לעין של התקרחות. בנוסף למטען הגנטי, קצב איבוד השיער מושפע גם משלושה גורמים נוספים: גיל, נטייה להתקרחות בשלב צעיר וריכוזים גבוהים של ההורמון הזכרי DHT (דיהידרוטסטוסטרון) בזקיק השערה. ככל שריכוזי ה – DHT גבוהים יותר כך השערה מתקצרת ונחלשת. הזקיק נחלש אט אט ומתכווץ עד שהוא מגיע לגודל שבו הוא היה בעת הלידה. למרות העובדה שהזקיק הולך וקטן, בלוטת החלב – אשר אחראית על שחרור השומן המאפשר את יציאת השערה – אינה מושפעת כלל מ – DHT וממשיכה לייצר את אותה כמות שומן. שומן זה הופך את השיער החלש והמדולדל לשטוח ושומני.
 
כיום ניתן למצוא מספר שיטות של טיפול אנטי-אנדרוגני. טיפול זה נועד להוריד את ריכוזי ה – DHT והוא נמשך לפחות שנה. כמו כל טיפול הורמונלי אחר, גם טיפולים אלו מלווים בתופעות לוואי (כמו גלולות למניעת הריון לדוגמא).
 
העקרון העומד בבסיס הטיפול הוא למנוע מה – DHT להקשר לקולטן שלו בזקיק השערה. הבעיה היא שלא ניתן כיום למקד את הטיפול לשיער בלבד ואם חוסמים את ה – DHT במקומות אחרים בגוף, יכולים לגרום לירידה בדחף המיני. בכל מקרה יש להיוועץ ברופא מומחה בכל הנוגע לטיפולים הללו.
 
גם לדיאטה יש תפקיד בשמירה על שיער בריא: הימנעות משומן מן החי מורידה את ריכוזי השומן בקרקפת.
 
טיפ!
בחרו שני סוגים של שמפו ומסכה  NUTRITIVEטוטאל ריפר טריטמנט והשתמשו בהם לסירוגין לקבלת תוצאות מיטביות.
 
 
עצות לטיפוח השיער:
 
§         סירוק באופן קבוע מאפשר את פיזור השומן הטבעי של השיער ומקנה מראה בריא ומבריק.
 
§         חפיפת השיער מבטיחה הן את ניקיונו והן את סילוק השומן העודף. חפיפה יומיומית לא רק שאינה מזיקה לשיער, אלא אף נחוצה. שיער חלק יש לחפוף מדי יום ושיער מתולתל פעם ביומיים.
 
§         השימוש בשמפו נועד לנקות את הקרקפת יותר מאשר את השיער. עיסוי הקרקפת מעודד הפרשה של השומן הטבעי. לכן הקפידו להשתמש בכריות האצבע והפעילו לחץ עדין  שווה על פני כל הראש.
 
§         במקרה של שיער ארוך, יש ללכת עם שיער פזור לפחות ארבע שעות ביום בכדי להפיג את הלחץ שמופעל על השיער.
 
§         אל תשתמשו בסבון נוזלי לחפיפת השיער אלא רק בשמפו שכן הם מפירים את ה – PH הנורמלי של השיער.
 
§         גם לתזונה השפעה חשובה על בריאות השיער: כללו ברזל, ויטמין C ואבץ במזונכם והימנעו מצריכת קפאין על מנת לשמור על שערה חזקה, יציבה ובריאה.
 
§         בחרו את השמפו המתאים לכם בהתאם לסוג השיער (יבש, שמן וכו') ובהתאם לאופי הפעילות היומיומית שלכם (אם אתם חשופים במשך היום לשמש או נמצאים בתוך בניין ממוזג).
 
§         NUTRITIVEטוטאל ריפר טריטמנט נועד לשיער בלבד ולכן אין צורך בעיסויו לתוך הקרקפת, אלא אם כן היא מיובשת.
 
§         לריח המוצר ולכושר ההקצפה אין כל השפעה על איכות החפיפה. הדרך הבטוחה לדעת אם השמפו עושה את העבודה עבורך היא לבדוק את התוצאות לאחר מספר שימושים.

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page